Vem är jag?

Jag, Alva. Vem är jag? jo, jag skulle hoppas att jag kan påstå att jag är en glad person, för det mesta, och väldigt energisk under dessa stunder. Sen Är jag väldigt extrem i mina känslor och om jag är arg är jag förbannad och om jag är glad är jag överlycklig. Jag valde att reflektera den glada sidan av mig eftersom det är denna sida jag själv vill tänka på när jag tänker på mig själv och även vill att andra ska se hos mig. Jag målade mycket färger för trots att jag inte är så färgglad i verkligheten, med kläder, inredning osv. så symboliserar färg glädje för mig. Jag har nu upptäckt att jag älskar att måla med starka och många färger och tror att det är anledningen varför. Sen valde jag att i bakgrunden lägga in två platser jag har varit på. En är en flod i Frankrike och det andra är inspirerat av Old Delhi. Just dessa tog upp mycket plats på min teckning mycket för att bland det bästa jag vet är att resa. det är en av de få saker här i världen som jag ärligt kan säga att jag älskar att göra och det tyckte jag verkligen skulle speglas i min bild. I förgrunden har jag mitt ansikte, målat i normalperspektiv. Jag valde att placera det efter tredjedelslinjen för att göra bilden behaglig för ögat. Mitt ansikte blev inte så likt mig själv men jag överdrev lite det lockiga håret och blåa ögonen för att känneteckna mig. Blommorna valde jag göra för att fylla upp det negativa ytorna över det henna-inspirerade mönstret men fina färger.

18575230_812726125553380_1127311217_o

Lämna en kommentar