Mina tankar från början var väldigt tydliga, jag skulle framföra med glädjefyllda känslor som hopp, frihet och stolthet/självsäkerhet. Jag hade dock stora problem med att överföra dessa känslor till bilder. Jag gör oftast lite djupare och ledsnare uttryck för det känner jag att jag vet hur man förmedlar medans lycka är svårare för mig. Jag valde att göra en bäbis i akryl för att symbolisera hopp, eftersom både de ger mig hopp om framtiden och eftersom alla barn är så fyllda med hopp och drömmar. I akvarell tänkte jag göra en kvinna och en kinesisk drake för att visa frihet, allt om hur jag såg mig bilden talade åt frihet för mig. Det skulle varit en stor äng med en kvinna med flödande klänning och en stor flygande drake. Min oljepastell-målning är jag fortfarande lite osäker på budskapet, med den testade jag att måla utan ett uttryck planerat. Jag tänker att det är glatt fprtfarande eftersom det ska vara mycket färger. Det är både strukturerat och ett litet färgkaos. Varma och kalla färger blandas och alla matchar inte nödvändigtvis, men jag valde ändå att försöka para ihop färger som går att blanda ihop med varandra i de olika sektionerna. Jag antar att kopplingen till alla dessa bilder är att de är känslor som jag gärna vill kunna säga att jag helt och håller upplever. Jag är idag mycket gladare än vad jag var för något år sedan men vet att jag behöver jobba mycket på just dessa saker för att må så bra jag bara kan.

inspiration:

 

Lämna en kommentar